Friday, April 22, 2011

Roti canai ikan goreng

zaman makin maju..so, menu-menu makanan semakin canggih dan kreatif.. :) hari ini, 22 April saya ada terbaca Harian Metro berkenaan dengan makanan yang agak popular iaitu, roti canai..memang feveret saya la..tapi selalunye makan dengan kuah kari, kuah sambal, cicah susu ke, xpun cicah dengan bawang sirap..hurm! rasenye memang sedap!

Tapi saya lagi suka kalau mak saya yg buat..roti nye lembut..hehe..
tadi time bace Metro ade 1 tajuk ni sangat menarik iaitu, "Roti canai ikan goreng" .. bunyi macam pelik..tapi cam sedap kan..? tuan punyer kedai nie orang Jasin, Melaka..nak try, g lah kat sane..saya pon belum try lagi..macam best je kalau dapat try sekarang..tengok gambar cam biasa-biasa je roti canai nyer..tapi detail pasal surat khabar nie yg buatkan saya tertarik..

Rohaizah Mat Diah (tuan punyer kedai) berkata " Dia mula menyediakan hidangan sebagai ganti kepada kuah untuk roti canai selepas ada permintaan daripada pelanggan yang kebetulan membawa sekali ikan mentah. Katanya, sejak itu dia terus menjadikan hidangan ikan berkenaan sebagai pilihan kepada pelanggannya yang mahu citarasa berbeza berbanding tempat lain yang lazimnya menyediakan daging lembu, kambing atau ayam dengan pelbagai masakan sebagai pilihan menggantikan kuah."

"Saya tidak sangka menu tambahan disediakan ini mendapat sambutan di kalangan penduduk setempat. Malah, bagi orang luar yang pertama kali melihat pelanggan tetapnya membuat tempahan ikan, mereka juga pasti mahu mencubanya."

ini lah akhbar yg saya maksud kan..
pelanggan mereka berkata, " dia mula menggemari menu itu sejak dulu lagi kerana ikan segar yang digoreng itu enak dan isinya rasa manis."

"Memang menu disediakan berbeza dan sebab itulah saya lebih berminat bersarapan di kedai ini."


No comments: