Sunday, May 15, 2011

Berdoalah..Bermohon kepadaKu..Nescaya AKU akan perkenankan..

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum..

pertemuan kita pada kali ini, saya ingin berkongsikan kepada sahabat-sahabat semua tentang doa..
dalam hadith ada mengatakan, " Berdoalah dan bermohon kepadaKu, nescaya Aku akan perkenankan.."
dalam hadith tersebut jelas mengatakan, sebagai hambaNya kita perlu meminta-minta dan berdoa kepada Allah.. Allah sangat membenci orang-orang yang sombong dan takbur yang tidak mahu bermohon kepadaNya..
Doa yang saya ingin kongsikan pendek dan mudah..

DOA NABI YUNUS




لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنْ الظَّالِمِينَ
Tiada Tuhan melainkan Engkau, sesungguhnya aku telah menzalami diriku sendiri dengan kezaliman yang banyak


DOA INI AFDALNYA DIBACA 11 KALI KETIKA SUJUD SEBAIK SELESAI SALAM SEMBAHYANG FARDHU.

KEMUDIAN MOHON DOA KEPADA ALLAH..


INSYA'ALLAH..

TAWAKKAL..

BUKANKAH ALLAH MAHA MENDENGAR LAGI MAHA MENGASIHANI..

Khasiat ayat ni kalau diamalkan, insyaallah segala kesulitan dapat diselesaikan dengan mudah sangat..

Rajin-rajinlah membaca ayat ni malah ianya juga menjauhkan kita dari terkena perbuatan sihir, sesiapa yg susah hati, dan terkena buatan atau apa penyakit sekalipun..

Doa Nabi Allah Yunus semasa terperangkap di dalam perut Ikan Nun...

(Surah Anbiya)
Barakallah..

No comments: