Saturday, June 4, 2011

Job Application : Sebelum

Hari ini, 30 Mei 2011 aku pergi interview di Meiban Technologies.  Kilang yang agak 1st time jugak aku dengar.  Atas sokongan Kak Yati aku, aku pun setuju untuk di interview oleh company tersebut Isnin nanti, manalah tau boleh dapat kerje ke, boleh lah terus kerja kan.

Kak Ina, rakan baik Kak Yati juga berusaha untuk menolong aku untuk mendapatkan kerja.  Tugasnya sebagai penjaga reception di Meiban memudahkan aku untuk berhubung di kawasan sekitar-sekitar kilang tersebut.

Berbekalkan doa restu emak..dan abah aku melangkah keluar dari rumah akak.  Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, aku menaiki kereta.  Aku berlagak tenang.  Realitinya, aku berdebar-debar.  Ya, aku kerisauan, takut dan bercampur-baur.

Kak Ina dan Kak Ewa menenangkan aku di dalam kereta.  Terima kasih kakak-kakak sekalian.  Berada di samping aku dan menemankan aku di kala aku dalam kesusahan.

Kak Ewa, antara salah seorang kerani di kilang tersebut, tidak lupa untuk memberikan semangat kepada ku.

Terima Kasih..!!

kita sambung next entry lah?

No comments: