Saturday, June 4, 2011

Job Application : Selepas

"Sesungguhnya kejayaan milik manusia yang sabar.."

Itulah ucapan aku di laman sosial terkenal iaitu Facebook.  Selepas aku mendapat tahu aku pass dalam exam Law dan pass dalam praktikal di KEJORA dengan 'flying colours'

Sampai saat ini, Meiban xde pulak telefon aku untuk start kerja.  Ini yang membuatkan aku bertambah stress.  Begitu juga yang lain.
Kak Yati, stress.
Kak Ina, stress.
Aku, STRESS.

2 Jun 2011 jam 11:37 a.m.
Meiban missed call aku.  Tapi aku rasa calling, tapi aku tak dapat angkat pulak.  Sebab time tu, aku tengah mandi.
Tiba-tiba aku berasa cemas.
Kak Yati juga cemas.

Di talian:  Hello, ini Nursyuhada binti Sa'adon yea..? Kami dari Human Resource Meiban Technologies.  Tahniah, anda di terima masuk bekerja pada 7 Jun nanti.  Sila sediakan akaun Public Bank."

Huhu.  Hati ini sudah mula berbunga-bunga.  Nampak macam bahasa komputer.  Ya, aku cuba meringkaskan cerita.  Gaji yang dapat pon, alhamdulillah.  Standarad diploma, tak apa lah, ini baru permulaan.

Aku, Kak Yati, dan Kak Ina menarik nafas lega.  Terima kasih Kak Ina  kerana transferring call aku ke bahagian HR Meiban.

Terima kasih sekali lagi,
Syukur, alhamdulillah.

1 comment:

si para para said...

tahniah ye..
bila dah kerja kena kerja baik2..


maaf sebab jarang datang sini. sebok sikit. sempat post entri je.

:)